KENALI SKSAT :

Blog yang akan mengumpul dan memapar mengenai sejarah, peristiwa,aktiviti, kejayaan, perkembangan serta gambar-gambar sk. sultan ahmad tajuddin, jitra, kedah sebagai sebuah sekolah berprestasi tinggi dan sekolah kluster kecemerlangan yang mungkin akan menjadi sejarah atau satu nostalgia pada satu masa nanti..

PENTADBIRAN
GURU BESAR : K.THACANAMURTHY
PK PENTADBIRAN : HJ.ABD.WAHAB B. MD.NOOR
PK HE MURID : AB.RASHID B. ABDULLAH
PK KOKURIKULUM : MOHD NIZAM B. SAIDIN
PK PEND.KHAS : HJH.HAYATI BT. ARIFIN


JUMLAH GURU : 84 ORANG

JUMLAH MURID : 1077 MURID

MISI; Memberi pendidkan terbaik bagi melahirkan modal insan cemerlang selaras dengan aspirasi negara

VISI : SKSAT SEKOLAH TERBAIK PERINGKAT ASEAN

Tuesday, November 24, 2009

Johan Kebangsaan NILAM 2005



Utusan Malaysia
Isnin 25 April 2005

Nur Ameera, Syed Nabil Tokoh Pembaca Nilam Kebangsaan

Kuala Lumpur 24 April - Nur Ameera Faiz Zulkifli,12, dan Syed Nabil Shahabudin Syed Zulkifli, 17, dipilih sebagai Tokoh Pembaca Nilam Kebangsaan 2005 di sini, malam ini.
Nur Ameera pelajar tahun enam SK Sultan Ahmad Tajuddin, Jitra, Kedah yang membaca 1,124 buah buku sejak tahun satu adalah johan kategori sekolah rendah.
Syed Nabil Shahabudin, pelajar tingkatan lima Kolej Sultan Abdul Hamid, Alor Setar, Kedah pula yang membaca 650 buah buku muncul juara kategori sekolah menengah.
Kedua-dua mereka menerima hadiah berupa wang tunai berjumlah RM1,100, piala dan sijil penghargaan.
Hadiah tersebut disampaikan oleh Ketua Pengarah Pelajaran, Datuk Dr. Ahamad Sipon pada Majlis Anugerah Nilam 2005 di ibu negara pada hari ini.
Turut hadir sebagai tetamu khas ialah Tokoh Nilam Kebangsaan 2004 yang juga pelajar Terbaik Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) 2004 dengan pencapaian 17A1, Nur Amalina Che Bakri.


Nur Ameera ketika di temui berkata, beliau telah berjaya membaca sejumlah 1,124 buah buku itu sejak di tahun satu untuk memenuhi syarat-syarat mencapai tahap Jauhari, iaitu pembacaan 360 ke atas bagi bagi kategori sekolah rendah.


"Saya mendapati melalui pembacaan yang kerap dan bahan yang pelbagai banyak membantu meningkatkan pencapaian akademik.


Beliau yang meminati bidang teknologi dan pembelajaran yang mencabar akan mengambil aliran sains apabila memasuki sekolah menengah tahun hadapan.


Syed Nabil pula meluahkan rasa bersyukur kerana berjaya merangkul anugerah tersebut dan mengikuti jejak langkah pelajar cemerlang, Nur Amalina Che Bakri yang juga merupakan Tokoh Nilam Kebangsaan 2004.


"Saya berjaya melepasi tahap pembacaan 288 buah buku ke atas bagi memenuhi kriteria tahap Jauhari Nilam, iaitu sebanyak 650 buah buku," ujarnya.




-Johan NILAM dan Tokoh Pembaca Kebangsaan-
Hadiah disampaikan oleh KPPM
Datuk Ahmad Sipon




Pengarah Pendidikan Kedah Datok Abd Rahman Yob
menyambut kepulangan di lapangan terbang

No comments:

Post a Comment